” Van HelloFresh kom je nooit meer af “
HelloFresh “helpt” jou met met de bezorging van verse ingrediënten aan de deur. Klinkt geweldig, zo lijkt het althans, totdat het flink misgaat en ervan af wilt, je merkt dat je dan vastzit aan een wurgcontract.
Via HelloFresh kun je recepten inclusief ingrediënten kopen die je thuis zelf kan bereiden. Het werkt met een abonnement. Helaas hebben veel klanten geen goede ervaringen aan HelloFresh overgehouden. De Consumentenbond wordt overspoeld met klachten over HelloFresh. Op de ‘cadeaukaarten’ staat in erg kleine lettertjes dat de korting alleen geldt bij afname van meerdere maaltijdboxen. Daarnaast werkt YelloFresh met opdringerige verkopers op straat en aan de deur. Abonnementen lijken op wurgcontracten. Ook op social media ziet men aan de hand van de reacties dat er veel klanten ontevreden zijn over deze agressieve manier van verkopen.
Wat dan te doen? Opzeggen dan maar. Maar dat gaat niet eenvoudig! HelloFresh doet er alles aan om opzegging te voorkomen. “Eigenlijk kom je er niet meer vanaf” Gezien de vele klachten heeft HelloFresh zelfs een ’tevredenheidsmanager’ moeten aannemen. “De vraag is dan of je als bedrijf dan nog serieus moet worden genomen”.
Gelukkig zijn er alternatieven zonder dat je aan een wurgcontract vastzit. “Neem de maaltijdbox van de AH. Deze maaltijdbox is ook eenmalig te bestellen, klanten zitten niet meteen vast aan een abonnement.
Zelfs binnen 14 dagen is het niet mogelijk van Hallo Fresh af te komen. Ze sturen de opzegbrief doodleuk retour. De opzeg email wordt niet behandeld. Kortom je moet dus elke week via de app de doos cancellen.
Dit doe ik dus nu, mocht het tot een rechtzaak komen dan graag . Hoop dat het dan geregeld wordt. Het zijn maffiapraktijken. Nooit aan beginnen die Hello Fresh.
Het is jammer voor die andere dozen verstrekkers ,maar ik begin er niet meer aan.